کمال ادب

کمال ادب

کمال ادب

کمال ادب

کمال ادب

خواص ارزن برای دستگاه تنفسی

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۴۸ ق.ظ

خواص ارزن برای دستگاه تنفسی

تحقیقات به وضوح نشان داده است که این دانه می تواند به طور قابل توجهی کیفیت زندگی افراد مبتلا به آسم را از دوران کودکی بهبود بخشد و همچنین می تواند از ابتلا به گسترش بیماری جلوگیری کند. اگر چه بعضی از شواهد بحث انگیز است، اما نشان می دهد که میزان خس خس سینه و حملات آسم در کودکان بسیار زیاد غلات، مانند ارزن، به طور قابل توجهی کاهش یافته است (بیش از 15٪). گندم نیز یک حساسیت معمولی دارد که با آسم و خس خس همراه است، اما ارزن چنین ترکیباتی ندارد و چنین اثر بدی ندارد. توجه: با توجه به تنش های جاری در بدن ما (به خصوص در سیستم غدد لنفاوی)، هضم بیشتر مورد نیاز است و روند گوارش ارزن ممکن است سنگین باشد. بنابراین، قبل از تغییر رژیم غذایی خود به رژیم غذایی غنی از ارزن، با پزشک خود درباره سلامتی تیروئید و غدد دیگر صحبت کنید.
مزایای سلامتی ارزن

بسیاری از مطالعات جنبه های مختلف دانه های کامل مانند این بذر را در ارتباط با بیماری ها بررسی کرده اند که بر اساس نتایج آنها با بیماری قلبی عروقی (CVD) بیش از 40 سال تشخیص داده شده و همچنین دریافت دانه های کامل مانند این دانه ها با کاهش خطر ابتلا به دیابت، فشارخون بالا و انواع سرطان نیز مرتبط است.
خواص ارزن در طب سنتی

بذر سرد و خشک دارد. از آنجا که مواد معدنی موجود در این گیاه، آن را تصفیه کننده خوبی برای خون است. همچنین مصرف این ترکیب آرد برای کسانی که از فشار خون بالا رنج می برند توصیه می شود. دیگر خواص این گیاه تنظیم آن است. ارزن حرارت بدن را تنظیم می کند. - اکلامپسی ریه - درمان دیسینتری صفراوی. - این یک نسیم است. - ضد افسردگی - این دردناک است. یک قاشق چای خوری کمی صبح به یک ارزن کوچکی بکشید. - خون ضد قارچی. - ضد سرطان - ادرار تب (5 گرم در هر 200 سی سی جوش). - این برای کسانی که مبتلا به آترواسکلروز هستند، مناسب نیست. - کسانی که نقرس دارند باید از خوردن آن خودداری کنند. - کسانی که سنگ های مثانه یا گرفتگی مثانه را دارند باید از خوردن آن جلوگیری کنند. - برای کسانی که از سوختگی رنج می برند، می توانند از ارزن استفاده کنند، سپس ارزن را حرارت داده و سپس آن را به یک قاشق چای خوری با یک لیوان جلیقه خرد کنید. ارزن به علت کولون ضد مو است. - سطوح بالای چربی خون. - برای درمان خونریزی قاعدگی، زنانی که ارزن ارزن دارند پخته شده و پخته شده. - برای زخم زخم، یک قاشق چای خوری ارزن با یک لیوان آب جوش ریخته شود. - باید توجه به استفاده از این دانه به دلیل آن است که آلکالوئید سمی و گلوکز، اما برخی از آلکالوئیدهای سمی هستند.
خواص ارزن برای سنگ صفراوی

یک مطالعه نشان داد که مصرف فیبر (محلول و نامحلول) باعث کاهش خطر ابتلا به مجاری صفراوی 13٪ شد. با این حال، استفاده از فیبر نامحلول نشان داد که بیشتر در برابر سنگهای صفراوی محافظت می شود. به طوری که افزایش 5 گرم در فیبر نامحلول باعث کاهش خطر ابتلا به سنگ ها تا 10٪ می شود. مصرف غذاهای حاوی فیبر غیرحلالی، مانند ارزن، عبور از روده را افزایش می دهد و ترشح اسیدهای صفراوی را کاهش می دهد (البته در مقادیر زیاد، باعث تشکیل صفراوی

  • علی صفایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی